neděle 18. ledna 2015

Čočkovo-zeleninové kofty

Miluju luštěniny, indickou kuchyni a zeleninová jídla. Ideální stav je v případě, že je vše prve jmenované uspokojeno naráz. Takže tyhle zeleninovo-čočkové kuličky jsou pro mě ztělesněním dokonalého oběda. Tohle jídlo je totiž neuvěřitelně dobré, fakt jednoduché na přípravu a navíc krásně vypadá. A ta vůně... prostě sen :-) A můžete si ho udělat i v bezlepkové nebo veganské verzi ;-)
  • 4 lžíce oleje
  • 1 větší cibule
  •  2 větší mrkve
  • 2 řapíky celeru
  • 2 stroužky česneku
  • 1 malá chilli paprička (pokud to nebudou jíst děti)
  • 4 lžičky kari (dávám napůl kari jemné a madraské)
  • 220 g červené loupané čočky
  • 6 dl zeleninového vývaru
  • 2 lžíce rajčatového protlaku
  • 90 g nasekaných kešu
  • 1 vejce (můžete vynechat)
  • 120 g strouhanky (můžete nahradit polentou)
  • koraindrová nať, sůl
  • olej
  • garam masala
Nasekala jsem nadrobno všechnu zeleninu a ve velké pánvi jsem ji na oleji smažila asi 5 minut. Pak jsem ji zasypala kari a ještě minutu míchala. Do zeleninové směsi jsem přidala vývar, propláchnutou čočku a protlak. Přivedla jsem k varu a poté pod pokličkou nechala zlehka dusit asi 20 minut. Pak jsem přidala 100 g polenty a nechala chvilku prochladnout. Nakonec jsem přisypala nasekané kešu a podle potřeby i strouhanku, vejce, 1-2 lžíce sekaného koriandru. Osolila jsem a nechala ještě trochu vychladnout.

Tvarovala jsem kuličky a kladla je na plech s pečicím papírem (velikost mají mít jako golfové míčky). Před pečením jsem je pokapala olejem (1 - 2 kapky na každou) a jemně posypala garam masalou. Doporučuji poohlédnout se někde po pořádné garam masale, ty české směsi jsou úplně o něčem jiném a výsledná chuť a vůně je dost chabá. Kofty peču při 180 °C asi 20 minut, dokud lehce nezezlátnou.


Podávám s jogurtovou omáčkou:


  • 250 g hustého bílého jogurtu
  • 100 g zakysané smetany
  • 1 lžička kurkumy
  • špetka mletého chilli
  • sůl
  • 1 lžíce mango čatní




Žádné komentáře:

Okomentovat