středa 14. ledna 2015

Musaka s hovězím masem

Správná musaka je samozřejmě z jehněčího masa, leč k tomu nemám jaksi přístup, takže jsem tenhle klasický recept vyzkoušela s mletým hovězím. Vařila jsem podle největší kuchařky, co mám doma - 1000 klasických receptů z celého světa. Oba moji strávníci se na přípravu pokrmu tvářili fakt nedůvěřivě, ale nakonec se cpali, až se jim dělaly boule za ušima. A protože já nejsem masožrout, nebudu psát, jak jsem si na tom pochutnala, ale za své spolustolovníky můžu odpřísahnout, že je to moc dobré a že musaku určitě máte zkusit, pokud ji doma zatím neděláte :-)
  • 1 velký lilek
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 nasekaná cibule
  • 1 rozetřený stroužek česneku
  • 350 g mletého libového hovězího masa
  • 250 g nakrájených hub
  • 1 plechovka krájených rajčat
  • 1,5 dl vývaru
  • 2 lžíce škrobové moučky
  • 2 lžíce studené vody
  • 500 g brambor
  • 2 vejce
  • 150 g hustého bílého jogurtu
  • 100 g termizovaného sýra typu lučina
  • 60 g strouhaného čedaru
  • sůl, pepř, bylinky (příp. sušené chilli papričky)
Lilek jsem nakrájela na kolečka a hodně osolila, aby se vypotila hořká šťáva. nechala jsem 10 minut, pak jsem otočila a udělala to samé z druhé strany. Pak stačí lilky omýt pod tekoucí vodou a nechat okapat. Mezitím jsem dala vařit oloupané brambory (nenakrájené) a vařila jsem asi 10 minut, ale větší klidně vařte 15 minut. Po scezení jsem brambory nakrájela na kolečka.

Ve velké pánvi jsem osmahla na oleji nasekanou cibuli, když zezlátla, přidala jsem česnek a po chvíli i mleté maso a houby. Smažila jsem asi 5 minut, dokud maso nezhnědlo. Poté jsem přidala rajčata a vývar a na mírném plamení jsem vařila 10 minut. Smíchala jsem škrobovou moučku s vodou a masovou směs jí zahustila. Ochutila jsem solí, pepřem, bazalkou a malou nasekanou chilli papričkou. V misce jsem smíchala vejce s měkkým sýrem a jogurtem, opět jsem osolila a opepřila.

Do zapékací mísy jsem dala polovinu masové směsi, pokryla jsem ji plátky lilku, opět jsem překryla druhou částí směsi a navrch jsem naskládala brambory. Ty jsem přelila sýrovou směsí, posypala strouhaným čedarem a dala péct. Pekla jsem 45 minut při 180 °C, dokud nebyl povrch křupaý a do zlatohněda. Je potřeba brambory opravdu předvařit, aby byly měkké, protože díky kyselému prostředí rajčat by byly tvrdé jako broky a jejich změknutí by trvalo nekonečně dlouho. Vím to proto, že minule jsem měla brambory takové napůl uvařené a musela jsem pak musaku péct snad dvě hodiny, než byla poživatelná. Můj muž už z hladu málem okusoval klávesnici :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat