pondělí 8. června 2015

Smetanový cheesecake s jahodami

Můj muž měl narozeniny, takže se slušelo něco dobrého upéct. Do dortu se mi v tomhle vedru nechtělo, a ani chuť na něj nebyla. Ale něco s jahodami, to je samozřejmě jiná :-) Ráno jsem se zamyslela, co bych asi tak mohla vytvořit, a pak jsem v Lidlu úplnou náhodou potkala půlkilové mascarpone, takže bylo vyhráno. Teda - ještě tak úplně nebylo, protože jsem trochu riskovala, ale doufala jsem, že se dílo povede a že cheesecake bude dobrý. I když jsem ho od začátku až do konce vymyslela :-) Takže potvrzuji: je nejen dobrý, ale přímo výborný!

Na korpus:
  • 100 g mletých mandlí
  • 100 g datlí bez pecek
  • 100 g kokosové moučky
  • 1 lžíce másla
Na náplň:
  • 500 g mascarpone
  • 250 g tučného měkkého tvarohu
  • 4 plátky želatiny
  • 6 lžic vody
  • 1 vanilkový lusk
  • velká hrst jahod
  • cukr podle chuti
  • meduňka a jahody na ozdobu
Datle jsem nechala hodinu bobtnat zalité vodou a pak jsem je (bez vody) rozmixovala s ostatními ingrediencemi na korpus. Mazlavé těsto jsem namačkala do formy a dala péct. Pekla jsem 20 minut v troubě nastavené na horkovzduch a 160 °C. Pak jsem nechala korpus prochladnout.

Mezitím jsem si připravila náplň. Mascarpone jsem smíchala s tvarohem, osladila lžící třtinového cukru a přidala jsem vnitřek vanilkového lusku. Jahody jsem rozmixovala tyčovým mixérem a plátky želatiny jsem vložila do misky se studenou vodou. Po nabobtnání želatinových plátků jsem do další misky nalila asi 4 lžíce vařicí vody a přidala jsem tři vymačkané plátky želatiny. Rozmíchala jsem a hned jsem přidala dvě lžíce krému. Když jsem dobře promíchala, vlila jsem želatinovou směs do zbylého krému, promíchala a naplnila koláčový korpus. V další misce jsem rozpustila poslední plátek želatiny ve lžíci vařicí vody a postupovala jsem stejně jako se smetanovou náplní. Jahodové želé jsem pak nalila na krémovou náplň a dala jsem vychladit do ledničky. Před podáváním jsem ozdobila jahodami a meduňkou.



Žádné komentáře:

Okomentovat