neděle 24. května 2015

Čočkové karí s vejci

Při svém posledním indickém nákupu jsem neodolala a pořídila jsem krásné kovové misky. Jsem z nich úplně nadšená a nejradši bych z nich jedla pořád. Cokoli :-) Ale třeba takové špagety by si v nich člověk moc nevychutnal, takže je jasné, že musím vařit indickou ještě častěji než obvykle :-) Tohle jídlo je fakt jednoduché na přípravu, nijak moc ostré (pokud si nepřidáte chilli) a jsem přesvědčená o tom, že musí chutnat i odpůrcům luštěnin a indické obecně. Takže ho určitě zkuste...
  • 2 lžíce oleje
  • 2 cibule
  • větší kousek zázvoru (4 cm z tlusté části)
  • 4 stroužky česneku
  • 1/2 lžičky (až 1 lžička) mletého chilli
  • 2 lžičky mletého koriandru
  • 2 lžičky mletého římského kmínu
  • 2 lžičky mleté sladké papriky
  • 8 dl zeleninového vývaru
  • 1 dl kokosového krému (vrchní část z plechovky)
  • 200 g loupané červené čočky
  • 1 plechovka krájených rajčat
  • vařená vejce
  • čerstvý koriandr
Ve velké pánvi jsem na oleji osmažila nasekané cibule (smažím zvolna klidně 5-10 minut), pak jsem přidala nasekaný zázvor a česnek a smažila jsem další minutu. Nakonec jsem přidala koření a osmažila jsem už jen krátce do rozvonění a hned zalila připraveným vývarem. Přidala jsem propláchnutou čočku a rajčata z plechovky a nechala jsem vařit mírným varem pod pokličkou až do úplného změknutí čočky. Nakonec jsem přidala kokosový krém a rozmixovala dohladka. Na závěr jsem lehce dosolila a podávala s uvařenými vejci posypané koriandrem a k tomu placky chapati.

Žádné komentáře:

Okomentovat