sobota 8. října 2016

Čokoládové cookies z červené čočky

Tohle je nepochybně největší bomba za posledního čtvrt roku (hned po špagetách z dýně). A vděčím za ni kamarádce Evě. Ta totiž na naší včerejší párty nás, úžasných žen z jedné školky, donesla takovou zvláštní hnědou kulatou věc, navrch potřenou čímsi bílým. Hned v úvodu se o svém díle dost nelichotivě vyjadřovala, což taky žádnou extra důvěru nebudilo. Svorně jsme tedy pojaly podezření, že se jedná o nevydařený prototyp čehosi, který má být na nás otestován. Ale protože u vína má člověk obvykle nejdřív chuť na slané, ale pak by klidně zobl i něco sladkého, došlo na zázrak z čočky. Z červené čočky. A... bylo to super! O co víc bylo dílo nevzhledné, o to lépe chutnalo. Kraje křupavé a prostředek připomínal extra čokoládové brownies. Kam se hrabe fazolové, batátové a jakékoli jiné zdravé brownies. Fakt! A protože to prý mají být v originálu cookies a protože mi Evča řekla složení, jala jsem se dnes hned experimentovat a upéct ten zázrak i pro nás. Jsou vážně skvělé. Tak skvělé, že kdybych jich polovinu včas nezavřela do krabice, na zítra by nezbyly :-)
  • 250 g mouky z červené čočky (já mouku vyrobila umixováním celé čočky ve smoothie mixéru) 
  • 125 g změklého másla
  • 70 g třtinového cukru
  • 30 g datlového sirupu
  • 1 vejce
  • 100 g vysokoprocentní čokolády (nejméně 50 % kakaa)
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1/2 lžičky soli
  • 1/2 lžičky mleté skořice
  • špetka mletého kardamomu
Polovinu čokolády jsem dala rozpustit a mezitím jsem ušlehala máslo s cukrem a javorovým sirupem, Pak jsem přidala rozpuštěnou čokoládu a po chvíli i vejce. To směsi jsem nasypala nasekaný zbytek čokolády, mouku a všechny další ingredience. Příště přidám asi i lžíci tmavého kakaa. Namočenou lžící jsem tvarovala vyšší kolečka a nechávala velké mezery (i přesto se mi dost rozjely a částečně slepily k sobě). Možná jsem měla dát o něco víc mouky, aby těsto bylo hutnější. Pekla jsem 12 minut při 180 °C. Na plechu jsem je nechala vychladnout a pak už jen odháněla mlsouny, aby něco zbylo na další dny (nebo aspoň den).


Žádné komentáře:

Okomentovat