pondělí 11. května 2015

Tapiokový pudink s kokosovým mlékem

Tuhle zvláštní dobrotu jsem zkoušela už před lety, když jsem na tapioka perly narazila poprvé. Nijak nás to ale nenadchlo, tak jsem sáček zase zavřela a na dlouho uklidila. Na světlo boží jsem ho znovu vytáhla až teď. Poté, co jsem při nákupu indických potravin narazila na recept na tradiční indický tapiokový pudink. Hned mi bylo jasné, kde soudruzi z NDR tenkrát udělali chybu a proč ten můj první nebyl takový, aby měl člověk chuť jíst ho znovu a znovu. Byl prostě moc "dietní" :-) Tohle je ale úplně jiná káva a veliká, velikánská dobrota!

  • 50 ml tapioka perel
  • voda
  • 1 rozšlehané vejce
  • 1/2 hrnku kokosového mléka
  • 1/2 hrnku smetany na šlehání
  • špetka soli
  • 2 lžíce třtinového cukru
  • vanilkový extrakt nebo vanilkový cukr
  • ovoce podle chuti

Tapioka perly jsem zalila vodou (dala jsem je do odměrky - 50 ml tvořily tapioka perly a dolila jsem do 200 ml vodou). Nechala jsem několik hodin bobtnat, protože jsem pudink vařila až večer, ale stačí třeba 2 až 3 hodiny. Kastrůlek na vaření jsem vymazala máslem a kokosové mléko jsem rozmíchala se smetanou. Nalila jsem do kastrůlku, vložila perly, přidala špetku soli a přivedla jsem k varu. Vařila jsem zlehka 5 minut. Pak jsem přidala cukr a vanilkový extrakt, stáhla jsem z plotýnky a vmíchala jsem vajíčko. Dala jsem zpět na plotnu a ještě jsem vařila pár minut do zhoustnutí (příště musím dobu varu zkrátit, pudink ještě hodně zhoustne a já to neodhadla a hustý ho mám opravdu hodně). Nakonec  jsem prokládala pudink v pohárech rozvařeným ovocem zahuštěným lžičkou škrobu a lehce oslazeným sirupem z agáve. Pudink je potřeba nechat dobře vychladnout a pak už jen vzít lžičku a pustit se do něj :-)
Recept je opět z www.gurmankoreni.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat