pondělí 11. května 2015

Zeleninové karí s tofu

Když jsem vařila masové kofty, udělala jsem rovnou i něco bezmasého pro sebe. Vyšla jsem ze stejného základu na omáčku, ale přidala jsem zeleninu a tofu. Pochutnala jsem si moc, akorát to množství jsem trochu neodhadla :-)

Na omáčku:
  • 3 lžíce oleje
  • 1 lžíce celého římského kmínu
  • 1 velká cibule
  • 4 stroužky česneku
  • kousek zázvoru
  • 1 - 2 lžičky koření Kofta kari
  • 1/2 lžičky cibulových semínek
  • 1/2 lžičky garam masaly
  • 1 plechovka krájených rajčat
  • 120 ml vody
  • 2 vrchovaté lžíce kokosového krému (vrchní část z plechovky)
  • sůl, třtinový cukr
  • květák
  • hrášek
  • fazolky
  • 200 g tofu
  • čerstvý koriandr
Kus květáku jsem rozebrala na růžičky (asi tak dvě hrsti) a krátce jsem povařila v osolené vodě společně se zelenými fazolkami. Stačí 3 až 5 minut.
Na omáčku jsem na oleji osmahla kmín a když se rozvoněl, přidala jsem nasekanou cibuli. Smažila jsem asi 5 minut a pak jsem přidala rozetřený česnek a stejné množství strouhaného zázvoru. Po chvilce smažení jsem přidala koření na kofty a cibulová semínka. Po další minutě jsem do pánve přidala krájená rajčata a vodu. Nechala jsem krátce povařit a rozmixovala jsem. Nakonec do omáčky přišel kokosový krém, osolila jsem, přisypala garam masalu a dala jsem asi lžičku třtinového cukru. Pak už jsem přidala květák a fazolky a pod pokličkou jsem vařila asi 20 minut. Poté jsem přidala dvě hrstičky hrášku a nakrájené tufu a vařila jsem dalších 10 minut, tentokrát bez pokličky. Před podáváním jsem karí posypala nasekaným koriandrem a podávala jsem s rýží. Ale můžete si udělat i placky ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat