sobota 16. ledna 2016

Cizrnovo-batátové karí

Tohle jídlo je ideální pro lidi, kterým dosud tak nějak vadila sladká chuť batátů. Tady se totiž parádně doplňuje s pikantní chutí omáčky a na jazyku se přímo rozplynou. Důkazem toho je můj muž, který jinak batáty v podstatě nejí, protože mu vadí "ta sladká chuť", jak on říká. Ale v tomto případě si dvakrát přidával :-) Ke karí si můžete udělat rýži nebo jakékoli placky, já zkoušela nově cizrnové.

Na 3 až 4 porce:

  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 velká cibule
  • 1 lžička římského kmínu
  • 1 lžička hořčičných semínek
  • 1 lžička kurkumy
  • 2 lžičky madráského kari
  • 3 stroužky česneku
  • kousek zázvoru
  • 100 g hnědé čočky (nebo červené neloupané)
  • 2 střední batáty
  • 500 ml vody (nebo zeleninového vývaru - bez soli)
  • 1 plechovka krájených  rajčat (400 g)
  • 1 plechovka cizrny (400 g)
  • 1 lžíce kokosového krému
  • sůl, pepř, chilli
  • nať koriandru

Předem jsem si připravila těsto na placky a taky jsem na hodinu dala bobtnat čočku (ideálně na 2 hodiny). samotné vaření jsem pak začala tak, že jsem na oleji osmažila nakrájenou cibuli a když zezlátla, přidala jsem kmín a hořčičná semínka. Po chvilce míchání jsem do pánve přidala i nasekaný česnek a nastrouhaný zázvor. Po další minutě jsem směs posypala kari s kurkumou, krátce osmahla a zalila horkou vodou. Když se vše začalo vařit, přidala jsem scezenou a propláchnutou čočku a na kostky nakrájené batáty. Přiklopila jsem pokličkou a nechala 20 minut vařit. Když čočka změkla, přidala jsem i rajčata a scezenou propláchnutou cizrnu, opět přiklopila pokličkou a nechala dalších 10 minut vařit. Nakonec jsem karí zjemnila lžící kokosového krému a ochutila solí, pepřem a trochou mletého chilli. Úplně nakonec jsem přisypala i nasekanou koriandrovou nať, nechala jsem posledních pár minut probublávat bez pokličky a pustila se mezitím do pečení placek.

Na cizrnové placky (asi 6 kusů):

  • 120 g cizrnové mouky
  • 120 g celozrnné špaldové mouky
  • voda
  • 2 lžíce olivového oleje (nebo rozpušpěného ghí)
  • 1 lžička mletého římského kmínu
  • 1 lžička cibulových semínek
  • 1 lžíce sušené koriandrové nati
  • sůl
  • ghí na smažení (pečení)

Mouku jsem smíchala s kořením a koriandrovou natí a přidala jsem olej a tolik vody, aby vzniklo měkké, ale nelepivé těsto. Důkladně jsem propracovala a dala do ledničky (dejte alespoň na 30 minut, ale čím déle, tím lépe). Pak jsem z těsta oddělovala menší části (tvořila jsem kuličky) a vyválela tenké placky na pomoučeném válu. Pekla jsem na pánvi vymazané ghí, aby byly placky lehce pomaštěné z obou stran. Je možné péct je i nasucho, ale budou opravdu suché a ne moc dobré. radši trochu ghí (nebo aspoň olivového oleje) dejte. Po upečení jsem zabalila do utěrky a vyndavala jen takové množství, jaké jsme zrovna potřebovali, aby zbytečně nevysychaly.


Žádné komentáře:

Okomentovat