středa 13. ledna 2016

Zeleninové jarní závitky z trouby

Miluji jarní závitky, ale mám pak vždycky pocit, že jsem v nich snědla oleje jako za poslední rok dohromady. Jsou strašně dobré, ale na mě strašně moc mastné. Nebo aspoň já zatím nikde nenarazila na takové, aby mi po nich nebylo po zbytek dne (v horším případě po dva dny) fakt těžko. A tak jsem loni zkusila experimentovat a vyrobit svoji vlastní variaci na téma "jarní závitky" a zkusila je upéct v troubě. 
A ejhle, ono se to nechá nejen bez újmy na zdraví sníst, ale člověk si na nich dokonce i pochutná. Kecám, je to fakt hodně dobrý. Výborný :-)

Pro dva dospěláky a dítě:

  • 80 g vlasových rýžových nudlí
  • 1 čínské zelí Pak Choi (nebo kousek klasického čínského zelí)
  • 2 středně velké mrkve
  • 1 větší červená paprika
  • 3 stroužky česneku
  • kousek zázvoru
  • sezamová semínka
  • vločky mořských řas
  • tamari / sójová omáčka
  • koření pěti vůní
  • rýžový papír
  • rozšlehané vejce

Rýžové nudle jsem zalila vroucí vodou, přiklopila pokličkou a 2 minuty nechala změknout. Pak jsem je přecedila, lehce pokrájela a přendala do misky. K nakrájeným nudlím jsem nakrájela i zeleninu - mrkev a papriku na nudličky a zelí na proužky. Přidala jsem nasekaný česnek a zázvor, zasypala sezamovými semínky, mořskou řasou (můžete vynechat) a ochutila tamari omáčkou a kořením pěti vůní. Vše jsem důkladně promíchala.

Do druhé misky jsem nalila vlažnou vodu a vždy jsem do ní na pár vteřin vložila plát rýžového papíru (nebaví mě dělat se s malými závitky, takže většinou balím do takových těch větších plátů o průměru 22 cm). Když plát trochu změkne, položím ho na podložku, navrstvím část náplně a zabalím do podoby balíčku (velkého závitku). Měla jsem doma zbytek prošlehaného vejce z předchozího dne, takže jsem okraje rýžové placky natírala jím, ale není to nutné. Všechny balíčky jsem vyskládala na plech vyložený pečicím papírem, potřela jejich povrch vejcem a posypala sezamovými semínky. Pekla jsem je 30 minut v rozehřáté troubě na 180 °C.

Původně jsem k závitkům dělala domácí rajčatovou sweet chilli omáčku, ale zjistila jsem, že mi stejně nejvíc chutnají se sójovou omáčkou a wasabi. Míchám si tedy tamari s Kikkoman sójovkou, protože tamari je k wasabi moc jemná a Kikkoman zase moc slaná. Když se obě dvě smíchají, je to ideální kombinace :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat