sobota 9. ledna 2016

Datlové bonbony

Miluju ořechy všeho druhu a kvalitní sušené ovoce, ale stejně tak i dobrou čokoládu. Vlastně mám celkově ráda sladké a kousek dobré čokolády si dávám skoro každý den :-) A když jsem někde na kole, koloběžce nebo na lyžích, mám ráda různé RAW tyčinky, u nichž mi ale trochu kazí potěšení z jídla jejich cena. Takže jsem se konečně odhodlala a pustila se do výroby domácích sladkostí, které i ty nejlepší RAW tyčinky strčí s přehledem do kapsy. To jako fakt! A přitom je to naprosto jednoduché, stačí mít doma kvalitní suroviny.

Na zkušebni množství jsem použila:
  • 2 hrsti kešu ořechů
  • 20 čerstvých datlí (kupuji tady)
  • 3 lžíce RAW strouhaného kokosu
  • 1 lžíci nepraženého kakaa
  • 1 lžíci kokosové pasty
Nejdřív jsem pomixovala ořechy a pak jsem k nim přidala vypeckované datle a znovu mixovala. Hmotu jsem rozdělila na polovinu a do jedné jsem přidala 1 lžíci kokosu a 1 lžíci kakaa. Do druhé části jsem pak dala 2 lžíce kokosu a kokosovou pastu. Vždy jsem dobře promíchala a už jen tvarovala kuličky, které jsem lehce stlačila do tvaru bonbonu a dala na 3 hodiny do sušičky (stačí asi i chvilka na topení), aby "zaschly". Nakonec jsem bonbonky dala přes noc do mrazáku (stačila by kratší doba) a ráno jsem je přendala do uzavíratelné dózy a skladuji v lednici. Jsou vynikající!

Pozn.: Určitě investujte do čerstvých datlí nebo do medjool, obyčejné malé sušené neudělají tu karamelovou pastu, jakou potřebujete. Stejně tak RAW kokos je mnohem šťavnatější než ten obyčejný za pár korun a o rozdílu mezi praženým a nepraženým kakaem už asi psát ani nemusím :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat