sobota 15. listopadu 2014

Bezlepkový jablečný perník

Tenhle perník byl taková výzva. Kamarádka je na bezlepkové stravě a já přemýšlela, jestli vlastně jde upéct nějaký bezlepkový koláč, aby byl navíc dobrý. Přiznám se, že jsem dopředu nikde nepátrala, nezkoumala jsem konkurenční recepty, prostě jsem to zkusila. A kupodivu je perník opravdu dobrý. První den byl tedy takový suchý, ale do druhého dne zvláčněl a fakt nám chutná. Akorát jsem byla líná dělat čokoládovou polevu a byla to chyba. Na perník prostě patří...
  • 150 g pohankové mouky
  • 50 g mandlové mouky (můžete dát prostě 200 g pohankové)
  • 2 lžíce maniokového škrobu
  • 2 vejce
  • 2 lžíce mletých lněných semínek se 40 ml vlažné vody
  • 50 g rozpuštěného másla
  • 50 g oleje
  • 120 g rozpuštěného medu
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička jedlé sody
  • špetka soli
  • 1 vrchovatá lžíce tmavého kakaa
  • 1 vrchovatá lžička perníkového koření
  • 1 banán
  • 1 větší jablko
  • 100 g propláchnutých rozinek

Banán a oloupané jablko jsem rozmixovala tyčovým mixérem a postupně jsem ušlehala všechny suroviny dohromady. Nejdřív ty tekuté a pak jsem přidávala sypké. Formu jsem vymazala máslem a vysypala kokosem a pekla jsem asi 30 minut na 180 °C (vyzkoušejte špejlí).


Žádné komentáře:

Okomentovat