neděle 23. listopadu 2014

Vanilkový cheesecake s hruškami

Miluji dezerty všeho druhu, ale nejvíc u mě vedou tvarohové koláče, tažený jablečný štrůdl nebo jakýkoli cheesecake. Tentokrát jsem doma čarovala  s tím, co zbylo v lednici po jiném vaření a pečení. Opravdu jsme využila zbytky několika mléčných výrobků, které jsem v lednici objevila a výsledkem je snad nejlepší krémová náplň, jakou jsem kdy měla. A protože na korpus jsem nechtěla používat sušenky, zkusila jsem úplně něco jiného a i tady jsem měla štěstí. Korpus z ovesných vloček, mandlové mouky, kokosu a kakaa je úžasně křupavý a opravdu moc dobrý.

Několikrát do týdne dělám domácí mandlové mléko a pak suším zbytky mandlí v sušičce. Usušenou hmotu mixuji na mouku, kterou pak přidávám všude, kam to jenom jde. Pokud ale doma nic takového nemáte, použijte prostě mleté mandle a uberte na másle. Chuťově si rozhodně nepohoršíte :-)

Na korpus:
  • 100 g ovesných vloček
  • 50 g mandlové mouky
  • 20 g mletého kokosu
  • 1 lžíce tmavého kakaa
  • 2 lžíce panely (surového třtinového cukru)
  • 2 žíce javorového sirupu
  • 90 g másla
Na náplň:
  • 120 g měkkého tvarohu
  • 120 g mascarpone
  • 100 g krémového sýra (já dala Palouček z Lidlu)
  • 200 g zakysané smetany
  • 2 vejce
  • 80 g tekutého medu
  • 1 lžíce škrobové moučky
  • 1 lžíce vanilkového extraktu
  • 2 hrušky
Vločky jsem rozmixovala na moučku a smíchala jsem ji se všemi ostatními surovinami. Vypracovala jsem těsto, namačkala ho do formy, propíchala vidličkou a dala péct na 10 minut na 180 °C.

Mezitím jsem ušlehala všechny suroviny na náplň a pak jsem krémovou hmotu nalila na předpečený korpus. Vršek jsem pokladla nakrájenými hruškami (dala jsem jen jednu, ale chtělo by to dvě nakrájené na silnější plátky) a dala jsem péct. Jako obvykle nejprve na 10 minut na 180 °C, pak 40 minut na 110 °C, pak nechat hodinu v troubě. Nakonec nechat vychladnout na lince a poté do ledničky. Při pečení dávám do trouby nádobu s vodou. Před podáváním jsem posypala mletou skořicí.






Žádné komentáře:

Okomentovat