sobota 15. listopadu 2014

Tvarohové taštičky s povidly

Tenhle výborný recept je od Dity P., jejíž kuchařku mám moc ráda. A Ditu samozřejmě taky. Ale není to můj první pokus o povidlové taštičky, protože je děláme doma od nepaměti a od nepaměti je milujeme :-) A moje mamka dělá navíc úžasné bramborové taštičky plněné višněmi a k tomu višňovou omáčku a tvaroh, to je taky naprosté blaho. Já ty tvarohové vždycky dělala poměrově tak nějak od oka, ale dneska jsem zkusila poměr surovin od Dity a je geniální! Takže netřeba experimentovat a pak mít třeba mísu taštiček jako pro dvě nenasytné rodiny, tohle je vyzkoušené:
  • 250 g hrubé mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • špetka soli
  • 1 vejce
  • 200 g plnotučného měkkého tvarohu v kostce
  • 50 g změklého másla

  • povidla
  • strouhaný perník, 
  • mletá skořice
  • strouhaný (rozdrobený) tvaroh
  • moučkový cukr
  • rozpuštěné máslo
Vypracovala jsem těsto, které má fakt parádní konzistenci a krásně se s ním pracuje. Pak už stačí vyválet (podle potřeby podsypávat moukou) a pokud máte tvořítko na taštičky, jednoduše vykrajujte kolečka a plňte taštičky povidly, nebo těsto nakrájejte na čtverečky, plňte povidly, přehněte a pečlivě zmáčkněte okraje. Vařím v osolené vodě dokud nevyplavou (je to chvilka, u mě to trvalo asi 5 minut).

Na talíři posypte čímkoli, co máte rádi. My dáváme strouhaný tvaroh a strouhaný perník se skořicí, moučkový cukr a rozpuštěné máslo. Po vyfocení jsem si na taštičky přidala ještě pořádnou hromadu od všeho, to je jasné Jako dítě jsem sladké obědy milovala. Teď už je sice tak moc nemusím, ale povidlové taštičky miluju pořád. A když je tak nevlídný podzimní den jako dneska, tak je to prostě dokonalý oběd :-)

3 komentáře:

  1. Dnes jsem dělala a jsou supr i manželovi chutnali a to si na sladký jídla nepotrpí.Já mám moc ráda opraženou strouhanku tak jsem to posypala tím a mńam Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda :-) Já pro změnu včera pekla rohlíky a mám pocit, že prostě musely vysublimovat, jinka to není možný :-P Ale fotky stojí za prd, tak je asi budu muset brzy zopakovat a lépe nafotit :-)

      Vymazat
  2. Brzy zkusím,mám ráda tvarohové těsto

    OdpovědětVymazat