úterý 18. listopadu 2014

Celozrnné rohlíky

Miluji čerstvé pečivo, ale nedělám ho moc často. Nedokážu si dát malou večeři, když je něco tak dobrého doma a pokaždé se děsně přejím. A navíc - ať udělám chleba, housky nebo rohlíky, vždycky to nějak záhadně vysublimuje nebo co, protože déle než do druhého dne u nás nic nevydrží. Takže proto to u nás čerstvým chlebem nebo pečivem nevoní moc často. Recept na tyhle rohlíky jsem objevila na papírku ve svém receptovém bloku a už vůbec netuším, kdy jsem si ho tam napsala a odkud jsem ho opsala. Každopádně musím říct, že jsou asi nejlepší, které jsem zatím tvořila.

  • 250 ml vlažné vody
  • 4 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce jablečného octa
  • 250 g jemné celozrnné mouky
  • 150 g hladké mouky
  • 4 lžíce mletého lněného semínka
  • 1 lžíce soli
  • 1 lžička sušeného droždí
  • 1 lžička cukru
  • vejce a semínka na posypání (vegani samozřejmě vynechají)

Těsto mi udělala pekárna a já už ho jen pak vyválela, nakrájela na trojúhelníky a zamotala. Nechala jsem ještě asi 1,5 hodiny v teple, pak jsem je potřela rozšlehaným vejcem a posypala sezamovými semínky. Pekla jsemv rozehřáté troubě, kde jsem měla nádobu s vodou, abych zvýšila vlhkost. Teplotu jsem měla nastavenou na 200 °C a pekla jsem na horkovzduch 15 minut. Čerstvé jsou naprosto božské! Ale ani druhý den nejsou špatné - s máslem a džemem k snídani neměly chybu :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat