neděle 9. listopadu 2014

Mango-banánový pohár s kokosovou šlehačkou

Není nad to potkat v obchodě mango ve slevě. Pokud to tedy zrovna není případ, kdy se v obchodě snaží zbavit úplně kamenných a malých prcků. Jinak to obvykle znamená, že je potřeba mango hned koupit a urychleně zpracovat. A včera se mi úplně nejvíc zadařilo - narazila jsem na zlevněná manga, úplně krásně zralá (měkká a šťavnatá) a navíc tam byl jeden obří, skoro půlkilový exemplář. Nejsem líná vzít třeba tři kandidáty k váze a přesvědčit se o tom, který je opravdu největší (nejtěžší), a tedy hoden zakoupení :-) Můj muž to nesnáší a je-li tomuto obřadu přítomen, tváří se, že ke mně rozhodně nepatří :-) Tenhle božský pohár byl dílem náhody a mého mlsného jazyka...
  • 1 mango (to největší, které potkáte)
  • 1 zralý banán
  • 2 vrchovaté lžíce chia semínek
  • 1/2 kokosového krému (přesněji - polovina té husté části)
  • 1 lžíce agáve sirupu
  • tmavá čokoláda
Rozmixovala jsem mango s banánem a přidala chia semínka. Nechala jsem přes noc v lednici (stačilo by několik hodin), aby se smoothie zahustilo. Vychlazený kokosový krém jsem vyšlehala s agáve sirupem a na přání syna jsem do něj přidala trochu čokolády nastrouhané škrabkou na brambory. Pak už jsem jen vrstvila do pohárů: dolů jsem dala ovoce, na něj kokosový krém a navrch ještě trochu čokolády. Je to strašně moc dobré.

A pokud by vám náhodou nechutnal kokosový krém samotný, určitě ho můžete nastavit klasickou šlehačkou nebo třeba mascarpone. Vsadím boty, že to taky bude velká dobrota :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat