pátek 7. listopadu 2014

Hrášková polévka

Tuhle polévku vařím moc ráda. Je děsně jednoduchá, rychlá a fakt moc dobrá. Dneska ji chtěl k večeři můj 3,5letý syn. Když byla polévka hotová a já dávala na stůl, tak mi ten sladký chlapeček sdělil: "Nééé, já to od-mí-tám!" Na můj dotaz, co že proboha odmítá, mi bylo vysvětleno: "To tvoje jídlo odmítám". Jsem nevěděla, jestli mě šálí sluch. Navíc jsem tuto formu sdělení od něj slyšela poprvé a musela jsem se držet, abych se neuchechtla a nějak výchovně zareagovala. Není nad zpestření nudné večeře... Každopádně polévku nakonec docela spokojeně snědl :-)

  • 1 lžíce másla
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 nakrájená cibule
  • 450 - 500 g mraženého hráčku
  • 1 nakrájený pórek (jen bílá část)
  • vývar
  • 50 - 100 ml smetany na šlehání
  • sůl, pepř
Na lžíci másla a lžíci olivového oleje osmahnu nakrájenou cibuli a nakrájený pórek. Když cibule s pórkem změknou, přidám hrášek, promíchám, aby se trochu prohřál a zaliju vývarem. Akorát tak, aby zelenina byla ponořená. Přiklopím pokličkou a rychle přivedu k varu. Nechám jen krátce povařit do změknutí hrášku a rozmixuji tyčovým mixérem. Přidám asi 50 - 100 ml smetany na šlehání, podle toho, jak je polévka hustá. Podle chuti dosolím a opepřím. V některých receptech ještě radí polévku přepasírovat přes cedník, ale to už po jedné takové zkušenosti nedělám, protože bordel byl všude a cedník nešel umýt ty šlupičky nám tam vůbec nevadí. Polévku podávám s krutonky, které peču na malém množství másla a olivového oleje.

Žádné komentáře:

Okomentovat