sobota 8. listopadu 2014

Celerové karbanátky

Miluji zeleninová jídla všeho druhu, ale podzim a zeleninové karbanátky, to k sobě prostě patří. Postupně jsem přišla na to, že do nich jde nacpat fakt skoro cokoli a vždycky jsou dobré. A takové celerové, s domácí jogurtovou "tatarkou", to je prostě výborná záležitost...

  • 1 velký celer (ten největší, co v obchodě potkáte nebo 2 malé)
  • 1 větší mrkev
  • 1 nakrájená cibule
  • 2 nasekané stroužky česneku
  • 3 vejce
  • 100 g strouhaného sýra (např.  ementálu, čedaru apod. - nebo mix)
  • 5 lžic polenty nebo cizrnové mouky (nebo podle potřeby i více/méně)
  • 1 lžíce Gomasia (můžete vynechat)
  • 1 lžíce lahůdkového droždí (lze vynechat)
  • sůl, pepř, majoránka
Na jogurtovou tatarku:
  • 500 g hustého bílého jogurtu (nejméně 3 % tuku, ideíálně 10 %)
  • 1 lžíce majonézy nebo Creme Fraiche
  • 1 lžíce plnotučné hořčice
  • 1 velká najemno nastrouhaná kyselá okurka 
  • sůl, pepř a libovolné bylinky (pažitka, jarní cibulka apod.).

Nastrouhám najemno celer a mrkev. Přidám vejce, strouhaný sýr, nasekaný česnek, Gomasio, lahůdkové droždí, sůl, pepř a majoránku. Zahustím podle potřeby polentou nebo cizrnovou moukou. Záleží na tom, co mám zrovna doma nebo na co mám větší náladu. Určitě můžete použít i strouhanku, ale já ji doma vůbec nemám, nepoužívám ji. Nakonec tvarujte karbanátky a pečte nasucho na pečicím papíru (na 180 °C asi 40 minut). Mezitím si umíchám "tatarku" a uvařím brambory. Parádně mi to vždycky vyjde všechno najednou... a můžeme jít ke stolu :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat