neděle 16. listopadu 2014

Kuře s houbovou omáčkou

Už jsem psala, že mám plný mrazák hub? Určitě jo, takže už s touhle informací nebudu otravovat. Minulý týden jsem navíc dostala kus jeleního hřbetu a málem jsem ho neměla kam ubytovat, takže houby musím fakt zpracovávat, abych si udělala trochu místa do foroty. Chystám se ještě někde vyžebrat další zvěřinu a nerada bych zažila situaci, že by mi někdo něco nabízel bych z někoho něco vymámila, a pak to neměla kam dát :-) Takže houby jsou teď u nás dost často, musí ustoupit vyšším zájmům. Tohle jídlo je opět z bbcgoodfood.com a opět dostalo pět hvězd z pěti :-)

Na 2,5 porce:
  • 2 velká kuřecí stehna
  • 2 lžíce oleje
  • 300 - 400 ml kuřecího vývaru
  • 20 g másla
  • 1 malá cibule
  • 200 g lesních hub
  • 1 lžička sušeného tymiánu
  • 100 ml suchého bílého vína
  • 70 g mascarpone
  • sůl, pepř
Kuřecí nohy jsem oddělila v kloubu na stehýnka a "špalíčky" a opekla jsem je na oleji. Nejdřív stehýnka - ze všech stran, dohromady asi 8 minut. Pak jsem je vyndala z pánve a opekla jsem špalíčky - z každé strany 5 minut. Slila jsem olej z pánve a vrátila jsem do ní maso a zalila vývarem, aby bylo skoro úplně ponořené. Přiklopila jsem pokličkou a nechala vařit asi 30 minut.

Mezitím jsem si na másle osmahla na jemno nakrájenou cibuli, aby změkla, ale nezhnědla. Přidala jsem houby a smažila jsem asi 5 minut, dokud se houby krásně nerozvoněly. Pak jsem přisypala tymián a zalila jsem vínem. Nechala jsem zredukovat šťávu asi ze 2/3.

Hotové maso jsem opět dala stranou a k cibuli s houbami jsem přilila vývar. Nechala jsem vařit, dokud se omáčka nezredukovala asi na polovinu. Omáčka má pak trochu sirupovou konzistenci. Přidala jsem mascarpone, osolila, opepřila a vrátila do omáčky maso. Nechala jsem ještě 10 minut provařovat, aby se omáčka ještě více zredukovala a vše se chuťově propojilo.

Podávala jsem s domácími pečenými brambory - oloupané brambory jsem nakrájela na silnější hranolky a dala jsem na hodinu do studené vody. Pak jsem je ještě důkladně proprala, osušila v utěrce a dala na pekáč vyložený pečicím papírem. Pokapala jsem je olejem, osolila a posypala tymiánem. Hranolky jsem nakonec důkladně promíchala a pak jsem je pekla v troubě na 180 °C skoro hodinu.

Žádné komentáře:

Okomentovat